Sorg

Jag vet inte vad jag ska skriva men känner att jag behöver skriva något. Ut med det, bort ur huvudet.

Jag har fått missfall igen. Efter exakt lika lång tid som förra gången. I två veckor har jag vetat att någonting var fel, jag har haft det på känn och så i tisdags hände det på jobbet. Åkte in akut och efter fyra timmars väntan konstaterade den oerhört kyliga läkaren att "det var inget där,alltså missfall". Med mig hem fick jag en folder att läsa på om missfall. Där satt jag, förkrossad och rädd och ville veta vad jag gör nu? Två gånger i rad och man börjar såklart undra om något kan vara fel men utredning görs inte förrän efter tre missfall. Jaha, nähä då sitter man här rädd och ensam och ska prova igen. Livrädd denna gång. Allt jag vill är att få lite stöd, ett snällt ord från läkaren om att det kommer gå bra till slut, är det för mycket att begära?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0