Hämnden är ljuv

Igår kom vi hem efter en liten minisemester. Vi började med Kolmården i måndags och hälsade på lilla elefantungen som är 14 dagar gammal, kollade när hungriga tigrar matades och hälsade på mina favoriter surrikaterna. Jag tror helt ärligt att jag hade kunnat stå å kolla på surrikaterna hela dagen, dom är ju bara så himla söta! Jag vill ha en egen!

Efter en härlig dag på Kolmården åkte vi till Nyköping och bodde på hotell, åt en fantastisk middag i hamnen gjorde vi också.

Dagen efter satte vi oss i bilen och åkte vidare mot grythyttan och Loka brunn spa. Där hade vi det helt underbart bland alla gamla hus och en avkopplande dag på spat som avslutades med en helt magisk trerättersmiddag. Det här stället kan jag verkligen rekommendera om du vill ha en avkopplande spahelg. Fantastiska omgivningar, otrolig mat och frukostbuffe och ett helt nyrenoverat spa!

När vi kom hem igår hade katterna hämnats för att vi lämnat dem ensamma i nästan tre dagar, två spyor och sura blickar, trevligt välkomnande!

Nu är det bara några få dagar kvar på min nästan sex veckors långa ledighet, jag börjar få lite ångest över att gå tillbaka till jobbet. Men det kommer ju inte bli allt för länge, i november ska ju den lilla galningen i magen komma så vi får se hur länge jag kan jobba...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0