En dag kvar

Idag var näst sista dagen på praktiken för min del. Imorrn är det nämligen operation dagsverke på skolan vilket betyder att ungarna ska samla in pengar till välgörenhet genom att jobba. Tur för mig att det betyder att lärarna har ledigt hehe.

Idag var det temadag om alkohol å de skapade heta diskussioner i klassrummet. Jag fick ta hand om min första riktigt stora konflikt med tre elever, det blev samtal till föräldrar å möte med arbetslaget. Men jag hanterade det bra å känner själv att jag lyckades få ut något bra av det för alla parter! Man måste ju lära sig sådant också!

Nu sitter jag å kissarna i soffan under en filt, dricker kaffe å lyssnar på vinden å regnet. Inte riktigt lika fint väder som häromdagen när jag gick på promenad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0