Ut med julen

Jag älskar julen och tycker det är jättemysigt att pynta hemma å fixa med julblommor å klä granen å sånt, men så fort julen är över så tröttnar jag och vill bara att allt ska bort. Idag har vi slängt ut julgranen och plockat bort allt juligt å det känns så himla skönt. Allt fick ryka utom ljusstakarna å stjärnorna i fönstren, de kan få lysa upp i vintermörkret en stund till.

Vi har i alla fall haft en jättebra jul här hemma hos oss. Första året vi firade här hemma å jag å Tobbe ordnade allt. Vi skippade julmat å åt kalkon istället, så gott! Det blev en himlans massa klappar och jag fick så mycket fint.

Nu laddar vi om för nyår som ska firas hos lillasyster och Niklas med god mat, trevligt sällskap och fyrverkerier. Om vi inte hörs innan dess så får ni ha ett riktigt gott nytt år!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0