Summeringen

En liten summering av året som gått...

1. Året börjar med sjukdom och oro för hur allt ska gå med Tobbes lillebror. Som jag berättade tidigare gick tack och lov allt bra och han är idag frisk.
Förutom detta var det skilsmässa för en annan av tobbes syskon och allt var liksom upp och ner. Efter allt detta så kommer nyheterna om tobbes pappa. Herregud, vad mer kan hända?

2. Den 5/5-2012 förlovar vi oss. En underbar dag å jag var och är fortfarande så himla lycklig. Vi hade tittat ut ringar tillsammans men jag visste inte vilket datum Tobbe hade bestämt sig för så när han kom in på morgonen med champagne blev jag helt ställd. På kvällen var vi ute och åt och på himlen lyste "supermånen".

3. Strax efter vi förlovat oss upptäcker jag att jag är gravid. Det är lite så det funkar med oss. Ingen rast, ingen ro utan allt ska hända på en gång. Nej men allvarligt, det var absolut inget vi hade planerat men vi blev jätteglada. Att vi fick missfall var jättejobbigt men det var helt enkelt inte menat då.

4. Sommaren var lugn med inte så bra väder. Mina fina skåningar kom upp och hälsade på å vi spenderade några härliga dagar turistande i Stockholm. Några härliga dagar på Gotland med familjen och mycket häng med vänner. Men framförallt en härlig resa till Frankrike. Sol, bad, god mat och vin, jag vill tillbaka!

5. På hösten börjar skolan igen och jag tvekar mer än någonsin. Vill jag det här? Vad ska jag göra annars? Då blev jag erbjuden ett jobb på hunddagis i Danderyd. Ångest. Vad ska jag göra? Hoppa av skolan eller fortsätta? Det blev ju till att hoppa av å ta jobbet. Jag vet fortfarande inte om jag gjort rätt men vi får väl se...

6. Den 26/9-2012 får vi komma in i vår lägenhet för första gången efter nästan ett års väntan. Det var en härlig känsla att äntligen få se allt. Den 28/9 fick vi flytta in å vi trivs så jävla bra!

7. Den 14/10 fyller farmor 90 år och hela släkten samlas på Gotland för att fira. Så himla kul att hon fick möjlighet att komma till sin favoritplats i världen!

8. Julen firas hemma hos oss i lägenheten med min familj och massa klappar och god mat. Nu hoppas vi bara att nyår blir minst lika trevligt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0