1:a maj

God morgon! Har ni haft en trevlig valborg? Jag körde järnet på jobbet igår å sålde valborgskläder till alla damer i Danderyd. Trodde aldrig att jag skulle ha så mycket att göra på Valborg, var helt slut när jag stängde igen för dagen. Men de e alltid kul å jobba när det är så mycket att göra!
Efter jobbet blev jag upplockad av Tobbes syster med familj för att åka ut till Åkersberga å fira valborg! Det blev supergod trerätters middag med egenodlad sparris till förrätt, lamm å potatisgratäng till varmrätt å tårta med hemmaodlade rabarber till efterrätt, hur gott som helst! Såklart blev de även en valborgsbrasa, det var längesen jag hade en sån! Så himlans mysigt att bara ta de lugnt å busa lite med Isabelle och Elliot, Tobbes systerbarn.
Lille Elliot frågade mig om inte jag hade en bebis i magen. Vet inte riktigt om jag ska ta det som att de såg ut som jag har det eller om han bara vill att jag ska ha det :p Ledsen Elliot, inget sånt på ett tag!
Nu blir det fyra timmars jobb innan jag går hem å vilar framför tv:n, det har varit en stressig vecka med en jäkla massa jobb, skola å plugg så ikväll ska jag bara dega å Tobbe ska laga lasagne. Imorrn börjar en ny kurs så då e de bara å ta nya tag!
Så här fint var det i kungsträdgården i tisdags, nu bara exploderar det av allt som slår ut. Så himla fint!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0