En helg i kärlekens tecken

Så var det måndag igen då, måndag och jobb. Har ingen lust alls att vara här idag men jag ska inte klaga för jag fick helt plötsligt ledigt imorgon, skönt!
Imorse innan jag begav mig iväg till jobbet så rev jag å Tobbe (eller jag kanske ska säga att det var Tobbe som gjorde det, jag var bara assistent:p) ut vår gamla trasiga kyl för att göra plats för vår nya fina som anländer imorgon. De e svårt att leva utan en fungerande kyl kan jag tala om. Det ska bli skönt att kunna handla hem mat ordentligt igen å slippa vara rädd för att det ska bli dåligt.
Ikväll kommer lillasyster över för att käka thai takeout, det ska bli trevligt att se henne eftersom hon varit borta hela långa sommaren på jobb å semester.
Hur som helst. Helgen då. Ja den har varit jättehärlig. I fredags gick jag tidigt från jobbet å så kom tobbe å hans syskonbarn Elliot å Isabelle å hämtade mig för att åka ut till landet. Där badade vi det jättehärliga vattnet, blåste såpbubblor å hade det skönt. Sen på kvällen kom resten av Tobbes familj å vi åt en jättegod trerättersmiddag ute på terassen. En fantastisk kväll, det var 20 grader varmt å man ville aldrig gå in. Tobbe å hans kusinbarn (tror jag att de e...) tog till och med ett nattdopp.
Sen på lördagen var det dags för bröllop. Tobbes storebror Anderas och hans Sandra blev äkta makar! Det var så fint! Efter vigseln bjöds det på otroligt god mat och gott vin, en riktigt trevlig kväll.
Samma dag gifte sig även min kollega Emelie och hennes Micke, tyvärr kunde vi ju inte vara medå dela deras dag men dom vet att vi tänkte på dom. En riktig kärlekshelg!
Igår regnade det ute så jag låg i sängen länge länge å njöt av att vara ledig å inte han någonting alls inplanerat, det var längesen. Sen storstädade jag lägenheten, gav alla våra blommor å växter lite kärlek å tvättade, det var oerhört välbehövligt!
Det var min helg det, vad har ni hittat på?
Phew va mycket jag skrivit nu, hoppas att någon orkar läsa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0